::‌اکسير::‌Exir::اکسیر::

Exir Weblog :: وبلاگ اکسیر ::

Tuesday, March 25, 2003

به سلامتي سال جديد هم رسيد. ولي من که اصلا لحظه ي سال تحويل رو احساس نکردم. امسال خيلي لوس سال تحويل شد. من همیشه سال تحویل رو با اون آهنگ «دی دی دیری، دی دی دی دی دیری...» درک میکنم. ولی امسال نشنیدمش.
یکی یه حرف جالبی میزد. میگفت:‌«نوروز در حقیقت کهنه ترین روز دنیاست. چون روز آفرینش زمینه. یعنی قدیمی ترین روز خداست». جالبه نه؟
الهی شکر، تا حالا که وضع عيديها خيلي خوب بوده. مردم فهميدن که بايد با بالا رفتن نرخ تورم، سطح عيدي دادن رو هم ببرن بالا. ايشالا که تا آخر عيد وضع همين جور بمونه.
***
بالاخره جنگ عراق و آمريکا هم شروع شد. اينجور که معلوم ميشه، به اين زودي تموم نميشه. ولي نميدونم چرا عراق تا حالا کاري نکرده؟ لابد گذاشته تو لحظات آخر يه آس رو کنه.
کافيه يکي از اون شيميايي هاش رو بندازه تو اسراييل. همين.
روز اول عيد يه صحنه ديدم که به اخلاق ايرانيها ايمان آوردم. با يکي از همسايه هامون که یه خانوم پیری بود روبرو شدم که دو تا از پسرهاش تو جبهه شهيد شده بودن. بعد از سلام و تبريک عيد، گفت: «خدا کنه که آمريکا هرچه زودتر دست از سر مردم عراق برداره. گناه دارن بيچاره ها...». با خودم گفتم کسيکه دو تا پسر دست گلش رو همين عراقيها کشتن، شوهرش هم از غم بچه هاش سکته کرد و مرد، حالا برای اونا دعا ميکنه. خيلی مردم عجيبی هستيم ما...
ولی بالاخره نفهميدم که جنگ عراق به نفع ايرانه يا نه؟! وقتی همه جای دنيا از تيمور شرقی گرفته تا مومباسا، تظاهرات ضد جنگ برگزار ميکنن، ايران بيست و چهار ساعته، فيلم امريکايی پخش ميکنه! با اين توجيه که «اين فيلها همه ضد آمريکايی هستن!»
بعد هم اعلام ميکنه که جمعه هشتم فروردين، راهپيمايی ضد جنگ راه ميندازيم. در صورتيکه ممکنه تا اون وقت اصلا جنگ تموم شده باشه و اثری از کشوری به نام عراق نمونده باشه!
***
جارچی هم دات کام شد. محض تبلیغ عرض کنم که حتما بهش یه سری بزنین.
***
اين اولين مطلب من تو اينجاست. و از اين به بعد اينجا مينويسيم.
فقط از هرکسی که به من لينک داده خواهش ميکنم که آدرس لينک رو از پرشن بلاگ به بلاگ اسپات تغيير بده. ممنون.

 

لینکستان .::. .::. Admin .::. 10:49 AM