::‌اکسير::‌Exir::اکسیر::

Exir Weblog :: وبلاگ اکسیر ::

Wednesday, June 25, 2003

سلام.
اول: بگم به علت بنايي، و جمع شدن کامپيوتر، اينجا يه خورده ديرتر آپديت ميشه!
***
دوم: بيست و هفت خرداد تولد اکسير بود. اکسير يک ساله شد.
خيلي برنامه ها براي تولدش داشتم که هيچکدوم عملي نشد...
ولي چند تا آدرس خوب و فايل جالب رو به عنوان شيريني تولد، بهتون ميدم. اميدوارم خوشتون بياد.
يک باغ وحش حرارتي
مد لباس در مصر باستان
فايل فلش خاتون ابي
فايل فلش يک کليپ باحال
يک سايت خبري
يک وبلاگ گروهي
و يک وبلاگ گروهي خيلي خوب از مشهد
و دو تا عکس جديد از سعيد الصحاف. وزير صدام!


***
سوم: برام خيلي جالب بود که براي مطلب قبليم، همه به جز يکي دو نفر، با حرفام موافق بودن! موافقها رو که کار ندارم، از مخالفها هم چند نفر چرت و پرت نوشته بودن که پاک کردم، ولي يکي از دوستام، خيلي جدي برام چيزي نوشته بود.
شايد نخواد اسمش رو بگم، اگه دوست داشت بهم بگه تا هم اسم خودش و هم اسم وبلاگش رو بنويسم.
خيلي جالبه، از وقتي که اين شلوغيها شروع شده، دائم براي ليست دوستاش يا لينک خبرهاي درگيريها رو مي فرسته، يا همه رو به شلوغي دعوت مي کنه.
با اجازه ي خودش، آفلاينهاش و در آخر کامنتي رو که برام گذاشته رو مي نويسم.
من صراحتا اعلام مي کنم که با حرفهاش کاملا مخالفم و فقط براي نتيجه گيري که در آخر مي نويسم، حرفهاش رو اينجا تکرار مي کنم:
* Yaaaalaaaaaaaaa pashiiiiiin diggeeee , javoooona too khiabooonan , khejalat bekeshiiiiiiiiin paaaaaashiiiiiiiiiiiiiiiiiinnnnnnn
* Maa zende be aanim ke aaraam nagirim ---- mojim ke asoodegie ma adame maast .... 18 tir irani digar misazim...
* be name ahano gandom inak taraneye azaadddddi !!!! 18 tir talieye irani jadid !!!! dostan in pm ro be hame send konid Ta hameye javona be 18 tir rooze azadiyeh iran tavajo dashte bashan !!!!! YARAN maneshinid khamoosh !!! IRAN dar saye dar ast !!!! *** MANESHINID KHAMOOSH
* bacheha har ki raft biroon shomare mashino gel begire, shomaaare mashinaaaro roosho geeel bnegiriiiin !!!!!!! bebinin key goftam haa! chakere hame Beynaak
* jeddi, az tars too weblog et inaro minevisi? ya ye takhtat kame???... , alan ke khoondam chi neveshti daagh kardam, hata heyfam oomadam nazaramo oonja benvisam , to khejalat nemikeshi? ... , khoda gooshaye maro koochik sakht ke maro ba oon mojoodaye deraz goosh kasi eshtep nagire oonvaght to *** to khejalaaaaat nemikeshi????... , yani khatami hanoozam bege fisht to ashket dar miad? yani to hanooz yade sale 76 ke miofti geryat migire??.. rastesho begoo az chi geryat migire, az hemaghate ma ya az .... ? chi begam vala... , weblog e o , shakhsioe , haghe dekhalat nadarimo... , bavar kon too irane farda adamaye tarsoo ja nadaran, hadeaghal sahmi nadaran... khejalat bekesh, be onvane ye khahar migam , KHEJALAT BEKESH
* adam mitoone age hichi nis , dasmal kesh ham nabashe, nemtoone?
* moteasefam, agar kasi be man migof dasmal kesh hatman javabe behtari besh midadam... shayad javabi nadari, ha? ... be har hal mizaram be esabe in ke "ino nagi chi begi"
* اينم کامنتش:
دوست نداري برات بنويسم نه؟... ، جدا باورم نمي شه! چه همه ادم موافق حرفاتن!... اين هنر ما ايرانياس خودمون کاري نمي کنيم وقتي هم يکي يه حرکتي کرد مي خوايم جلوشو بگيريم يا يه جوري ماست ماليش کنيم خلاصه!... اکسير عزيز که از دستم عصباني هستي ... ?? سال وقت داشتي که ?خودت? همه کار بکني... چرا نکردي؟... چرا اون بالا نوشتي بحث سياسي ممنوع؟... از حرف هم مي ترسي؟... ، بي بي سي که ديگه مال اخونداس ، مال همين خاتمي جون اينا! کاش ديروز مي ديدي... از تظاهرات سبزوار مي گفت... ، مردم دارن از خونشون مايه مي ذارن... ، خاتمي رو نذاشتن کاري بکنه يعني چي؟... اکسير باورم نميشه اينا حرفاي تو باشه... باورم نميشه... بيا به خاطر منافع خودمون تف نندازيم تو روي اونا که جونشون رو گذاشتن کف دستشون براي ازادي ايران مي جنگن... ، فکر نکنم ديگه از اين خبر ها باشه که به خاطر وبلاگ نويسي به کسي حقوق بدن!!!!!! ... ارزش من و تو و هر ادمي بيشتر از اينه که به اشاره ي يک چماق و باتوم ................... چي بگم؟... حرف اخر : شرم اور است.... ، عقيده ات را ، وجدانت را، چند فروختي؟... شرم بر تو
***
خوب؟ نظرتون چيه؟ البته تمام آفهاش پر از علامت عصباني بود و جاهايي رو که سه ستاره زدم، سانسور کردم.
خواهش مي کنم نظرتون رو درمورد حرفهاش و حرفهاي من بنويسين.
***
من دستمال کشم؟ من خودم رو فروختم؟ من به خاطر منافعم اينا رو مي نويسم؟ من به خاطر اکسير حقوق مي گيرم؟
باران، يه خورده اون مغزت رو به کار بنداز. يک کمي فکر کن. البته از سن و سالت توقع ندارم که بتوني درست فکر کني و تصميم بگيري. ولي سعيت رو بکن.
من منظورم فقط تو، يعني باران نيست، منظورم همه ي اونايي که فکر مي کنن راه علاج مملکت اين کثافتکاريهاست.
اونايي که فکر مي کنن با بلبشو و شلوغي ميشه به جايي رسيد.
نه تو و نه من، سنمون به دوران انقلاب نمي رسه، ولي با يک کم مطالعه، منظورم مطالعه روي حقيقت هاست، نه روي نوشته ها و کتابها و اينجور چيزا، با يک کم مطالعه مي فهمي زمانيکه بيست و پنج سال پيش، مردم و جوونها ريختن تو خيابون و انقلاب کردن، سردسته هاشون، يه عده آدم روشنفکر و تحصيل کرده و دنيا ديده بودن. يه عده آدمي که با فکر و بعدش با کمک احساسات و مذهب مردم، تونستن انقلاب رو به جايي برسونن. (البته به اين نکته کاري ندارم که آيا انقلاب رو اونا کردن يا ... و به اين هم کار ندارم که الان به کجا رسيديم).
ولي حالا چي؟ تو اين چند روز کي ريخته تو خيابون؟ يه مشت لات و لوت و فرصت طلب که قصدشون ماهي گرفتن از آب گل آلوده. يا يه مشت دانشجو مثل من و تو که اگر بخوايم کلاهمون رو قاضي کنيم و با خودمون بي رودرواسي باشيم، هيچي حاليمون نيست. (لطفا به کسي برنخوره!)
خداييش دانشجوهاي الان روشنفکر هستن، يا دانشجوهاي زمان انقلاب؟ ما الان عقلمون کامله يا اونا؟ اگر بخوايم اين دو عده رو کنار هم بذاريم، به کي نمره ميديم؟
چند درصد دانشجوهاي الان مکتبهاي سياسي رو مي شناسن؟ با تفکرات انديشمندان بزرگ دنيا آشنا هستن؟ مي تونن بحث کنن و خلاصه بار علمي کي بيشتره؟
ولي چي شد؟ انقلابي که اونا کردن به کجا رسيد؟ و انقلابي که شما مي خواين الان بکنين به کجا ميرسه؟
اون زمان مردم لااقل شکمشون سير بود، الان چي؟ وقتي الان کسي به آرم جلوي پرايد رحم نمي کنه( بگذريم از آرم جلوي سمند و پرشيا و ...) و ميره اونا رو 100-200 تومن مي فروشه تا نون گير بياره، بعد توقع داري که وقتي اوضاع به هم ريخت، اينا دست از پا خطا نکنن؟
اگه وضع مملکت از اين آشفته تر بشه، صبر کن و نگاه کن که تو روز روشن از ديوار خونه ات بيان بالا، جلوي چشم خودت فرش زير پات رو ببرن. ماشينت رو تو خيابون آتيش بزنن. همسايه به همسايه رحم نکنه. خود تو، به عنوان يک دختر جوون و همه ي امثال تو، جرات نکنين پاتون رو از در خونه بيرون بذارين. شب بابا و برادرات کشيک بدن که کسي نياد سرتون رو ببره بذاره رو سينه تون...
فکر مي کنين اگه اوضاع عوض بشه، مدرک دانشگاه آزاد تو ارزش داره؟ کارت پايان خدمت تو که توي سپاه بودي ارزش داره؟ معافيت سربازي تو که خريدي يا الکي معاف شدي ارزش داره؟
منظورم تو نيستي، توي نوعي رو ميگم. تو، من، ما...
واقع بين باشين. علاج کار اينا نيست. چاره ي مشکلات ما دست اون کثافتهاي خارج نشين نيست. تو رو خدا فکر کنين. نذارين احساسات جووني به عقلتون غلبه کنه...
کجاي دنيا شنيدين که يک انقلاب مردمي و خودجوش يا حداقل درظاهر مردمي، به نتيجه ي دلخواهش برسه؟
يا شما در اين آرزو هستين که آمريکا بياد مملکت رو بگيره و دو دستي تقديمتون کنه؟
ديدين چه به سر افغانستان و عراق آورد؟ شما که از نزديک نمي بينين، اقلا يه خورده به حرف من اعتماد کنين.
افغانستان الان شده «کثافتخونه ي سيار». عراق شده «فحشا خونه ي رو باز». من مي دونم که مي گم.
تو رو خدا به حرفم گوش کنين. مطمئن باشين که بعدا پشيمون ميشين و حسرت اين روزا رو مي خورين...
از من به عنوان يه دوست، گفتن بود. اقلا پس فردا وجدانم راحته که چي گفتم و چيکار کردم... خود دانيد.
در آخر اين رو هم بگم: از يه منبع کاملا موثق خبر دارم که روز هيجده تير، حتي سربازهاي صفر هم دستور تير خواهند داشت!
درضمن، من حاضرم يه قرار چت گروهي بذاريم تا با هرکي که دوست داره و ادعاش ميشه، مناظره کنم.
فعلا. خوش باشين

 

لینکستان .::. .::. Admin .::. 12:18 AM