::‌اکسير::‌Exir::اکسیر::

Exir Weblog :: وبلاگ اکسیر ::

Saturday, June 11, 2005

جديدترين اخبار انتخابات:
اين روزهای آخر، هر روز خبرهای جدید رو اینجا اضافه می کنم.
* خبر داغ: معين فردا (چهار شنبه) ساعت هفت و نيم بعد از ظهر در تالار رازی مشهد سخنرانی داره.
* گزارش کوتاهی از حضور معین در شیراز. ممنون از ریحانه خانوم.
* لینکستان به روز شد!
* رای گدایی نمی کنیم، چون تعداد کاندیداها زیاده، حتا یک رای هم می تونه سرنوشت ساز باشه.
* آقای قالیباف کولاک کرده. می گن تا حالا چهار میلیارد تومان خرج تبلیغات کرده. رفتم ستادش، به زور یه بسته پوستر و مجله بسته بندی شده دادن بهم. دو تا مجله هست تمام رنگی، فقط بقیه کاندیداها رو مسخره کرده.
* ستاد قالیباف یه سی دی هم میده که همون قسمت برنامه صندلی داغ رو که خودش توش بوده با مصاحبه مطبوعاتیش داره. چقدر ساده بودیم که نفهمیدیم تو عید وقتی اون قسمت صندلی داغ رو پخش کردن، قصدشون تبلیغ بوده! جالب اینجاست که فیلم خیلی کیفیت خوبی داره و آرم شبکه دو رو هم نداره! یعنی از آرشیو صدا و سیما گرفته شده! ولی فیلم عبدالله رمضانزاده رو پخش نکردن!
* لهجه قالیباف تو این فیلم صد در صد مشهدیه!
* می گن با هواپیمای خصوصی میره اینور و اونور. تبلیغاتش رو هم با هواپیما می فرسته. چقدر ساده ایم که نمی فهمیم «ابر و باد و... در کارن تا ایشون رای بیاره»!
* دقت کردین دیگه به قالیباف نمی گن سردار؟! فقط دکتر!
* سی دی معین رو حتما گیر بیارین. می خواستم تکثیر کنم و به بچه ها بدم، بابام تهدید کرد که اگه این کار رو بکنم...!
* گردان شهدای انقلاب الاحواز مسولیت بمبگذاری های اهواز رو به عهده گرفتن و از مردم خواستن انتخابات رو تحریم کنن. ببینین چه کسانی انتخابات رو تحریم می کنن!
* کاریکاتور دیروز (دوشنبه) روزنامه اقبال، کار بزرگمهر حسین پور رو حتما گیر بیارین. تو اینترنت نبود وگرنه لینکش رو می ذاشتم.
* بهم می گن چند گرفتی تبلیغ کنی؟! یعنی یه وبلاگ بی سر و صدا ارزش داره که کسی بهش پول بده تا تبلیغ کنه؟ هرچقدر که تو دو دوره قبل برای خاتمی، خودم رو جر دادم و بهم چیزی دادن، امسال هم چند برابرش رو میدن! چون نمی خوام مشغول ذمه بشم و دروغ بگم، دوره پیش، سال هشتاد، من مسول امور مالی ستاد دانشجویی خاتمی بودم و کمکهای مردمی به ستاد رو برای تنخواه جمع آوری می کردم. یه صندوق داشتیم که مردم فیش می خریدن و به همون ستاد کمک می کردن. اون کلاههای معروف خاتمی هم دست من بود و من مسوول پخش اونها در تمام ایران بودم. آخرین روز کار ستاد، مسوول ستاد، صندوق رو باز کرد و مقداری از پولش رو بین بچه ها تقسیم کرد. به بنده هم سه هزار و خورده ای (فکر کنم دویست تومان) رسید! چون نمی خواستم بردارم با اون پول شیرینی خریدم و بین بچه ها تقسیم کردم. کل چیزی که از خاتمی به من رسیده! بگذریم که یکی از درسام رو هم اون ترم افتادم و چه بلاها که سرم اومد. از همه اینا گذشته، من به چی احتیاج دارم که بخوام برای رسیدن بهش تبلیغ کنم؟ مدرک؟ معافی سربازی؟ کار؟‌ پول؟ الهی شکر اهل استخدام دولتی هم نیستم. ولی از همون بچه های ستاد، همه به همه جا رسیدن. از استخدام تو اداره ها تا فرمانداری و بخشداری و پول و پله.
* روزنامه اقبال، تنها رسانه حاميان معين
* مقاله گامی ديگر مانده مسعود بهنود
* اين هديه تهرانی که چیزش رو گرفته جلوی دهن شون پن؟!
* شون پن به بهرام رادان: از آشنایی با شما بسیار خوشبختم!
* حمایت اهل سنت از کاندیداتوری معین
* آیت الله طاهری امام جمعه سابق اصفهان از معین حمایت کرد.
* دانلود کامل فیلم مصاحبه وبلاگنویسان با معین
* گزارش تصویری شون پن در ستاد معین
* روزنامه اینترنتی ایران ما
* آقای قالیباف برای رای چه کارها که نمی کنه!
* فراموش نکنین: فقط معین!
* عزت الله سحابی اگه حالش خوب باشه، فردا (دوشنبه) میاد مشهد، ستاد معین سخنرانی کنه.
* تا آخر هفته خود معین هم میاد مشهد ولی به علت مسایل امنیتی هنوز رسما اعلام نمی کنن.
* سی دی معین رو حتما تهیه کنین. اجلاس مشارکت. خیلی وحشتناکه. مشهدیها برن ستاد مرکزی، یواشکی یک کم چونه بزنن بهشون میدن!
* نامزد نهایی اصولگرایان معرفی شد: حجت الاسلام محسن قالیجانی نژاد بهرمانی!
* کليپ های رد صلاحيت معين.
* دانلود فیلم معین آمد.
* دانلود کلیپ یار دبستانی.
* دانلود مصاحبه سعید حجاریان و معین.
* حمایت محسن کدیور از معین.
* خبرنامه رویداد.
* انفجار بمب در تهران.
* اعتراض همسر فرهاد به سو استفاده از آثار شوهرش.
* قالیباف بطور غیر رسمی اعلام کرده که احمد توکلی معاون اول و محمود احمدی نژاد رو وزیر کشورش خواهد کرد ولی از ترس ریزش آرا علنی اعلام نمی کنه.
* مهدی کوچک زاده: خاک پای قالیباف را توتیای چشممان می کنیم!
* «دوباره می سازمت وطن / اگرچه با خشت جان خويش»، این شعر رو سیمین بهبهانی گفته. حالا چیکار کنن که داریوش هم خونده؟ این شد دلیل که به معین رای نمی دی؟!
* بهترین راه برای شناختن کاندیداها اینه که ببینی کی ازشون حمایت می کنه.
* تحریم، بچه بازیه. به قول بهزاد نبوی: تو انتخابات شوراها، با یازده درصد رای تونستن بر تهران حکومت کنن. یعنی با غیبت مردم افتخار می کنن. پس تحریم رو بیخیال شو.
* تحریم مال اون زمانی بود که کاندیدا نداشتی، مثل مجلس و شوراها. حالا که همه احزاب و گروهها کاندیدا دارن، پس تحریم معنی نداره.
* ببین کی تحریم کرده انتخابات رو: منافقین وحشی خونخوار و یه مشت خل و چلی که اون سر دنیا نشستن و تو تلویزیون هاشون ایران ایران میکنن!
* این انتخابات آخرین فرصت برای زنده کردن اصلاحاته. به قول حجاریان: اصلاحات مرده.
* به احتمال زیاد میتینگ وبلاگی های مشهد برگزار میشه، گوش به زنگ باشین.
* به نظرت خاتمی خوب بود؟ پس رای بده تا راهش ادامه پیدا کنه.
* به نظرت خاتمی بد بود؟ پس چرا همه کاندیداهای اصولگراها دارن حرفها و برنامه های چهار سال و هشت سال پیش خاتمی رو تکرار می کنن؟ اگه حرفهاشون رو قبول داری به کسی رای بده که بهترین گزینه برای عملی کردن اون برنامه هاست، یعنی معین.
* به خدا حیفه این همه زحمت خاتمی تو این هشت سال از بین بره.
* حرف آخر: کمترین فایده رای دادن به معین اینه که افه ی روشنفکری می ذاری! غیر از اینه؟!
* ممکنه بابام عاقم کنه از بس حرف از سیاست می زنم. خدا آخر و عاقبتم رو به خیر کنه!
**********
چندین و چند سال پیش در چنین روزی، بیستم خرداد هزار و سیصد و خورده ای، در یکی از بیمارستانهای مشهد، کودکی به دنیا آمد که... بیخیال، لب کلام، بیست خرداد تولدم بود!
به جز اعضای خانواده و خاله ها و عمه هام و سه نفر که انتظار داشتم یادشون باشه، هیچکس دیگه یادش نبود. عادت کردم چند ساله که تولدم خنک باشه. دیگه انتظار کادو گرفتن از کسی رو ندارم. فکر می کردم بچه ها تو اورکات ببینن و تبریک بگن، که شانس من اورکات هم خراب شده و برای دوستام تاریخ تولدم رو نشون نداد! مهم نیست، اونی که باید تبریک میگفت، گفت. بیخیال بقیه.
***
سلام. حيف شد که وقت نداشتم زودتر بنویسم. می خواستم این چند روز تا انتخابات رو هر روز بنویسم. شاید باعث بشم که دو نفر بیشتر به معین رای بدن.
یکی از بچه ها به خاطر اینکه می خوام به معین رای بدم، مسخره ام کرد. چند نفری هم دعوام کردن. نمی خوام وارد جزییات بشم چون اصلا بلد نیستم ولی در حد خودم می خوام یک کم حرف بزنم.
***
چرا باید رای بدیم؟
چرا رای ندیم؟ خیلی از حکومت ناراضی هستی؟ با رای دادن به کسی که سعی می کنه مخالفان رو وارد حکومت کنه، کمکش کن تا موفق بشه.
نا امید شدی؟ به کسی که می خواد خواسته های اکثریت رو برآورده کنه، رای بده تا به هدفش برسه.
معتقدی که هیچ راه علاجی نیست؟ اگر رای بدی، همین یک رای تو، یک پشتوانه برای اون کسیه که می خواد کاری کنه.
هیچ کسی رو در اندازه ریاست جمهوری نمی بینی؟ از بین بد و بدتر، بد رو انتخاب کن.
چشمت آب نمی خوره که اونی که دوست داری رای بیاره؟ اگه همه همین فکر رو بکنن، مطمئن باش رای نمیاره. ولی باید هم خودت رای بدی و هم بقیه رو تشویق کنی.
از خاتمی راضی هستی؟ به ادامه دهنده راه و سیاست هاش رای بده.
از خاتمی راضی نیستی؟ به کسی که از خاتمی جسورتر و بی رودرواسی تره رای بده.
به چه کسی رای ندهیم و چرا؟
در کلاس اکسیر نیست که بخواد چهره نامزدها رو مخدوش کنه! اصلا می ترسه که حرفی بزنه که بعدا از اون حرف تو دادگاه علیهش استفاده کنن! ولی برداشت خودم رو در مورد کاندیداها بر اساس حروف الف-قاف (یعنی قاطی-پاتی!) میگم. خود دانی:
۱- جناب آقای هاشمی رفسنجانی: سردار گرانی، ببخشید، سازندگی، اصلا لازمه چیزی بگم؟ اصلا کی جرات داره چیزی بگه؟! بیخیال این یک نفر لطفا!
۲- جناب آقای کروبی: شیخ اصلاحات، شیرین سخن، خندیدن و خنداندن را دوست دارد، با حرفها و طرز حرف زدنش همه را بشاش می کند، مدیر و مدبر که با ریاستش در مجلس ششم نشان داد که مجلس از کشک هم بی ارزشتر است.
۳- جناب آقای لاریجانی: همین که کاندیدا شدنش باعث شد بعد از مدتها حمام برود و موهای چربش را تمیز کند تا در عکسها، خوشگل ظاهر شود، همه ملت ایران را مدیون خودش کرد. در بیست سالگی داماد شهید مطهری شد و به دستور ایشان دنبال درس و مشق رفت. زحمات فوق العاده ایشان در صدا و سیما را هرگز فراموش نخواهیم کرد.
۴- جناب آقای رضایی: موی رنگ کرده، ریش سیاه و سفید، فرمانده سابق سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، دارای پسری که به آمریکا فرار کرد، چهره ای خندان که می ترساند، بدون شرح!
۵- جناب آقای مهر علیزاده: دلخوش ترین کاندیدا، با تعداد آرای در حدود انگشتان دست، اعتماد به نفس فوق العاده،‌ استاندار سابق خراسان و رییس فعلی سازمان تربیت بدنی که از هر موقعیتی برای چسبیدن به خاتمی استفاده می کند.
۶- جناب آقای احمدی نژاد: شهید رجایی ثانی، با کت سفیدی از زمان قبل از انقلاب، با ریشهایی که از دوران بلوغ تا کنون تراشیده نشده اند، زحمت حمام رفتن را به خود نداده تا موها چربتر در عکسها دیده شود. همان آبادی تهران و بزرگترین ساعت جهان ما را بس است.
۷- جناب آقای قالیباف: نظامی، سپاهی، خلبان، دکتر، طرقبه ای، با لهجه شیرین مشهدی، با حرفهای رویایی و قشنگ، مورد تایید مهدی کوچک زاده (همان نماینده ای که به خبرنگار شرق اظهار لطف کرد و ابراهیم نبوی پته اش را روی آب ریخت!)، مورد حمایت احمد توکلی، با کت جیر قهوه ای، حلقه ازدواج و ساعت بند چرمی که در تمام عکسها و مصاحبه ها به طور اتفاقی رو به دوربین است، بروس ویلیس ثانی، خوشگلی با چشمهای روشن، با ریشی در حد نمره صفر، شجاع در جنگهای تن به تن، کوی دانشگاه، نظامی، نظامی، نظامی، یکی از امضاکنندگان نامه معروف سرداران سپاه به خاتمی.
به چه کسی رای بدهیم و چرا؟
۸- جناب آقای دکتر معین: دکتر واقعی، خجالتی، کمی از خاتمی پررو تر، ریشهای مدل جدید، مورد تایید تمام اصلاح طلبان به جز مجمع روحانیون، دکتر واقعی، سخنران خوب، دانشگاهی، غیر سیاسی، مورد حمایت نهضت آزادی و ملی-مذهبی ها، دکتر واقعی، مورد تایید میرحسین موسوی، مورد تایید خود خاتمی، ادامه دهنده سیاست های خاتمی، دکتر واقعی.
حالا چی؟ هنوز نمی خوای رای بدی؟‌ هنوز نمی خوای به معین رای بدی؟ اشکال نداره، فقط این رو بدون که هرکسی رییس جمهور بشه، آش همون آشه و کاسه همون کاسه. کاری که باید بشه، میشه. ولی حداقلش اینه که وجدانت راحته که به یکی رای دادی که امیدواری بتونه کاری کنه.
فقط قهر نکن، بچه بازی در نیار، تحریم و این مسخره بازیها رو بذار کنار. ایران مل تو هم هست. حق داری، اصلا وظیفه داری که رای بدی. باید رای بدی. اگه تو رای ندی، اون یکی رای میده و کاندیداش یک رای بیشتر میاره. حتا شده به خاطر رای نیاوردن فلانی، به معین رای بده. اصلا به این فکر کن که من به معین رای میدم تا فلانی رای نیاره.
درسته، منم می دونم که معین هم هیچ کاری نمی کنه، یعنی نمی تونه بکنه، ولی حداقلش اینه که پس فردا پیش خودم خجالتزده نیستم که چرا راین دادم و فلانی اومد سر کار. وجدانم معذب نمیشه که کاش رای داده بودم تا این بلاها سرمون نیاد.
به هرحال رای دادن زوری که نیست، حرف و تصمیم آخر رو خودت باید بگیری. میخوای بده، نمی خوای نده! ولی اگه دادی، سعی کن به معین بدی!
فقط لطفا نگو که خاتمی کاری نکرد. هم تو می دونی، هم من که خیلی کارها کرد، خیلی زیاد. کافیه یک کمی فکر کنی تا کارهایی که الان نتیجه اش معلومه رو یادت بیاد و باید مدتی بگذره تا نتیجه بقیه کارهای بنیادیش رو ببینی. اینو بدون که خاتمی بیشترین حق رو به گردن مردم ایران داره، فقط دشمنهاش نذاشتن تا ما بفهمیم برامون چیکار کرد. این رو بعدا تاریخ میگه.
خوش باشین همه تون. اگه اکسیر رو دوست خودتون می دونین، بدونین که بد شما رو نمی خواد، حرفی که می زنه، یک کمی از رو حساب و کتابه. التماس دعا.


***
کی می تونه باور کنه که «شان پن» اومده ایران؟! به عنوان یک خبرنگار در نماز جمعه!
***
مشهدیها منتظر باشن، اگه خدا بخواد داریم یه میتینگ انتخاباتی می ذاریم. خبرش رو اعلام می کنیم.
***

 

لینکستان .::. .::. Admin .::. 2:06 AM