::‌اکسير::‌Exir::اکسیر::

Exir Weblog :: وبلاگ اکسیر ::

Saturday, October 22, 2005

سلام. خوبین؟ نماز و روزه هاتون قبول باشه. این نوشته اکسیر شاید کوتاهترین نوشته ای باشه که تا حالا نوشته شده! دلیلش هم اینه که می خوام به شب های قدر برسه و از بقیه حرفهام فاکتور می گیرم و می ذارم برای دفعه بعد. این نوشته فقط در حکم یک التماس دعای مخصوص مخصوصه که تو این شبها اکسیر و بستگانش رو فراموش نکنین. همین.
یادش به خیر... پارسال شبهای قدر تو پادگان بودم. حال و هوای عجیبی داشت. نمی دونم دلمون از این شبها گرفته بود یا به خاطر دوری از خونه بود... ولی خیلی حال داد پارسال... دو سال پیش هم برای شبهای قدر یه چیزی نوشتم که بعدا امیر قادری تو «حیات نو جمعه» نقل قول کرد. چقدر کیف کردم وقتی اون رو دیدم! بگذریم. وقت کمه و اعمال بسیار!
الان چند ساعتی تا غروب شنبه، سی ام مهر هزار و سیصد و هشتاد و چهار و هجدهم رمضان ۱۴۲۶ مونده. امشب یکی از شبهای قدره. (البته اگه با این عقب و جلو رفتن ماه، سر جاش مونده باشه!) تو این شبها کارهای زیادی می کنن. مهمترین کارهایی که اشاره شده، شب زنده داری، دعا برای آمرزش و برآورده شدن حاجت های دیگران و خود، دعا برای ظهور امام زمان (عجل الله فرجه الشریف) و ...
می تونین لیست و شرح اعمال این شبها رو تو کتاب های دعا و مخصوصا «مفاتیح الجنان» پیدا کنین. ولی برای اونهایی که حوصله یا وقت و یا حال گشتن رو ندارن به طور خلاصه چند تا کار مشترک شبهای قدر رو می نویسم.
* غسل که بهتر است هنگام غروب آفتاب انجام بشه و نماز مغرب با این غسل خونده بشه.
* دو رکعت نماز، در هر رکعت بعد از حمد، هفت مرتبه توحید و بعد از نماز هم هفتاد مرتبه استغفرالله و اتوب الیه.
* قرآن به سر گرفتن که توضیحش مفصله.
* زیارت امام حسین (علیه السلام) که منظور همون خوندن زیارت عاشوراست برای ما که نمی تونیم بریم کربلا.
* بیدار موندن تا سحر و دعا کردن.
* صد رکعت نماز که بعد از حمد، ده مرتبه توحید خونده بشه.
* فرستادن صلوات
* خوندن دعای جوشن کبیر
* دعا برای ظهور امام زمان (عجل الله فرجه الشریف) و عافیت و عاقبت به خیر شدن.
هر شب هم یه سری کارهای مخصوص داره که اگه دوست داشته باشین، حتما بلدین!
خوب، بسه دیگه. چند تا دعا می کنم که اگه یادتون بود، اگه اهلش بودین و اگه دلتون خواست، تو این شبها بکنین. ما رو هم فراموش نکنین...
* خدایا ظهور امام زمان (عجل الله فرجه الشریف) رو هرچه زودتر میسر کن. چشممون رو به جمال آقا روشن کن. ما رو جزو سربازانشون قرار بده.
* خدایا از سر تقصیراتمون درگذر. ما و درگذشتگان مون رو ببخش و بیامرز. مواظب عزیزانمون باش.
* خدایا تمام مریض هامون رو شفای عاجل و کامل عنایت کن.
* خدایا بار مشکلات زندگی رو از روی دوش تمام آبرومندان بردار و آبرشون رو حفظ کن. گشایش و فرجی در رزق و روزی و کار و کاسبی مون قرار بده. هرچی خیر و صلاحه برامون پیش بیار. دعا های مشروع مون رو اجابت کن. حاجات مشروعه تمام تمام بندگانت رو برآورده کن.
* خدایا پول و نون حرام رو از کار و زندگی مون خارج کن. چشممون رو به حقیقت باز، دلمون رو در برابر واقعیت محکم کن و بهمون ایمان و صبر و عقل بده تا در برابر مشکلات مقاومت کنیم.
* خدایا برای همه چیز ازت متشکریم، برای همه چیز ازت معذرت می خوایم و برای همه چیز ازت کمک می خوایم. راه راست رو جلوی پامون، عشق راست در قلبمون، حرف راست در دهانمون و فکر راست رو در مغزمون قرار بده.
* خدایا ما رو ببخش، کمکمون کن، راهنمایی مون کن، تنهامون نذرا، دست لطفت رو از پشتمون و سایه رحمتت رو از بالای سرمون کم نکن.
* خدایا گره از کار تمام بندگانت باز کن. بی خونه ها رو خونه دار، بی بچه ها رو بچه دار کن. مجردها ازدواج کنن. بیکارها، شغل پیدا کنن.
* خدایا مواظب همه مسافرها و دور از وطن ها، باش. تمام زندانی های بیگناه و اسیرهای مظلوم رو آزاد کن. قرض همه قرض داران رو ادا کن.
* و خدایا... خلاصه هرچی خیر و صلاحه برامون جور کن... راضی هستیم به رضای تو...
***
خوش باشین تا دفعه بعد. بازم می گم: تو این شبها، وقتی وصل شدین به اون بالا بالاها، وقتی یه قطره اشک واقعی از گوشه چشمتون چکید، وقتی دلتون لرزید و وقتی که فهمیدین داره صداتون رو می شنوه، ما رو از دعای خیرتون فراموش نکنین.
یا علی...

 

لینکستان .::. .::. Admin .::. 4:13 PM