::‌اکسير::‌Exir::اکسیر::

Exir Weblog :: وبلاگ اکسیر ::

Wednesday, December 21, 2005

سلام. خوبین؟
شب چله تون مبارک. باز هم شب یلدا رسید. حسابش از دستم در رفته که این چندمین شب یلداست که من با اکسیر هستم. ولی به هرحال قبلا هم گفتم باز هم می گمَ، شب یلدا شب عاشقاس، پس سعی کنین این شب رو به این راحتی از دست ندین. یادم میاد تا اواسط دوران خاتمی، شب یلدا مثل یه رسم طاغوتی و ضد دین بود، ولی حالا همه طرفدارش شدن و براش مطلب می نویسن!
یه مطلب تو ویژه نامه همشهری جوان هست درمورد شب چله که توصیه موکد آنست که خوانده شود! مطلب يلدا: جشن تولد خورشيد، جشن آغاز خلقت از بی بی سی، نوشته آقای ابطحی درباره شب یلدا، این هم یه مطلب دیگه درباره مقایسه شب چله ی ما و روز ولنتاین خارجی ها. مطلب یلدا، شبی گرامی نزد ایرانیان از ایسنا، مطلب یلدا، جشن آریایی و سنت باستانی از خبرگزاری کار، مطلب يلدا ، شبی دراز كه به ايزد مهر پيوند می‌زنند از ایرنا، مطلب یلدا، شب آفرینش از مهر و مطلب شب يلدا، به‌يادماندنی ‌ترين شب نياكان ما باز هم از ایسنا.
***
خبر مهم: گروه موسیقی مشهد سی ام آذر و یکم و دوم دی تو آمفی تئاتر گلستانه سالن کارگران اجرا داره. یه عده بچه جوان و باانرژی. اگه اهل موسیقی سنتی و کلاسیک هستینَ این اجراها رو از دست ندین.
***
وای... چه خبرهایی شده... من که باورم نمی شه... فکر نکنم هیچ احدالناس دیگه ای هم باورش بشه...!
***
شرایط اقتصادی جامعه خیلی افتضاحه، خیلی. هیچ امیدی به بهتر شدن اوضاع نیست. قشر ضعیف و حتا متوسط جامعه دارن له می شن. حالا که خوبه، بعد از عید که اون فیلمها رو سر بنزین دربیارن، مردم بیچاره می شن. اگه دستی تو بازار داشته باشین می فهمین چی می گم. اوضاع جامعه خیلی خرابه، خیلی... خدا فقط رحم کنه...
***
بالاخره خسیس بازی رو گذاشتم کنار و یه دوربین دیجیتال خریدم. البته آنچنانی نیست ولی حوائج من رو کاملا برآورده می کنه! Nikon coolpix 4100. با ۴ مگا پیکسل و زوم 3xَ . ایشالا از این به بعد عکس هایی که با این دوربین گرفتم رو می ذارم اینجا.
***
یه دکتری از آشناها می گفت که الکی می گن آنفلونزای مرغی وارد ایران نشده. بی سر و صدا هزاران مرغ رو از بین بردن و عده خیلی زیادی هم مبتلا شدن به این بیماری. ولی هیچ کس به مریض نمی گه که مریضیش آنفلونزای مرغی هست!
***
به این نتیجه رسیدم که: قانون بستن کمربند ایمنی برای دو سرنشین جلوی ماشین ها = کشک+ پشم+ دوغ!
***
بالاخره فیلم هری پاتر و جام آتش رو دیدم. با کیفیت عالی. اگه کتابها رو نخونده باشین خیلی خوشتون میاد از فیلم ولی اگه کسی مثل من خوره کتابهاش باشه، با دیدن فیلم می خوره تو ذوقش. تمام ذهنیات من رو از بین برد. ولی به هرحال به یه بار دیدنش می ارزه. مهدی پاتر هم یه نقد درباره اش نوشته، حتما بخونین.
***
واقعا آخر پست مدرن! اینجا قراره به عنوان وبلاگ به آقای خاتمی هدیه داده بشه. از حالا مردم براش دارن کامنت می ذارن! تا این لحظه ۳۳۰ عدد! شما هم برای «مردی با عبای شکلاتی» کامنت بذارین!
***
* سایت چراگاه که یه جای ادبی است و مخصوصا برای نقد کردن درست شده، کار چند نفر از بچه هاست. توصیه می کنم به اونهایی که دنبال یه جای جدی می گردن، این وبلاگ رو از دست ندن.
* سایت فیلم حکم، آخرین ساخته مسعود کیمیایی. لینک از پدر خونده.
***
دو تا پست قبل تر عکس تلفن یکی از بچه ها رو گذاشته بودم و خواستم که شما بفهمین از چیش خوشم اومده. بعضیها فهمیدن و بعضیها نه. داستانش اینجوری بود که این تلفن از بالای میز میافته و شماره هاش درمیاد. بعد بچه ها (منظور یه مشت مهندسه!) میان درستش کنن که جای شماره ها رو اشتباه می ذارن! این قضیه رو نفهمیده بودن. بعد که یکی شون می خواسته زنگ بزنه خونه شون، می بینه هی اشتباه می افته، بعد از کلی فکر (!) می بینن که جای ۶ و ۷ اشتباه شده! همین!
* این دفعه به جای عکس آخر، یه مشت عکس می ذارم که واقعا جالبه! برپایی نماز جماعت در هواپیما! این عکسها رو از دست ندین!
همینا دیگه. خیلی لینک دادم این بار، فعلا حوصله بیشتر نوشتن ندارم! خوش باشین و التماس دعا

 

لینکستان .::. .::. Admin .::. 5:41 PM