::‌اکسير::‌Exir::اکسیر::

Exir Weblog :: وبلاگ اکسیر ::

Friday, June 09, 2006

سلام. احوالتون؟ خوش می گذره؟
دوم خرداد سالگرد تولد اکسیر بود. دفعه پیش فکر می کردم که تا قبل از تولدش می تونم بنویسم ولی نشد و افتاد به حالا. همین دیگه. اکسیر وارد پنجمین سال زندگیش شد. هنوز بچه است ولی نسبت به وبلاگ های فارسی جزو پیرمردها شمرده میشه. زمانی که اکسیر به دنیا اومد تعداد وبلاگ های فارسی به پنجاه تا نمی رسید ولی الان می بینم که خیلی ها ادعا می کنن که قبل از اون زمان وبلاگ زدن و شروع کردن به نوشتن! البته حرف زدن با اثبات کردن خیلی فرق می کنه. خیلی راحت میشه سری زد به آرشیو وبلاگ ها و دید که اولین پست در چه تاریخی نوشته شده! بگذریم.
بیستم خرداد هم تولد خود منه! بی رودواسی این رو می گم تا بهم تبریک بگین. چون خیلی دوست دارم که تولدم رو عده ی زیادی تبریک بگن!
***
تا حالا شده که حلقه ازدواجتون رو گم کنین؟ حتا برای چند ساعت، خیلی بد دردیه. عذاب وجدان خود آدم از یک طرف، ترس از حرف های همسر آدم از یک طرف و خود حرف های همسر از طرف دیگه، باعث میشه که قضیه مثل زهر مار بشه. من برای اولین بار این زهر مار رو برای یک روز چشیدم!
***
بنا به دلالیلی که به قول بابای فاطمه یکی از اون دلایل نوشته های دفعه پیش اکسیر هست، یه عده از همکار های «عمو پورنگ» تصمیم گرفتن تا ایشون رو به خیال خودشون از زیر سلطه ی بابای فاطمه بیارن بیرون، البته در دنیای اینترنت. به همین خاطر براش یه سایت زدن که به زودی راه می افته به نام عمو. (چون در بعضی آی اس پی های ایران کلمه «پورنگ» به خاطر داشتن واژه ی «پورن» فیلتر شده ایشون مجبور شدن که فقط اسم عمو رو برای سایت انتخاب کنن!) البته باز هم از قول بابای فاطمه تاکید می کنم که عمو پورنگ یا همون «شهرام فرضیایی» هیچ ارتباط مستقیمی با اینترنت نداشته و تنها ارتباط غیر مستقیمش از طریق آدرس ایمیل مشترک با بابای فاطمه است.
***
قابل توجه برادران عزیز که در شرف انتخاب همسر و ازدواج هستند:
به موجب قانون جدیدی که به زودی به تصویب خواهد رسید، از این پس خواهران بدحجاب مجبور به پرداخت جریمه نقدی تا سقف سی هزار تومان خواهند شد. لذا بهتر است قبل از انتخاب همسر نسبت به دریافت برگه عدم خلافی همسر آینده خود از نیروی انتظامی اقدام فرمایید تا شاهد مشکلات بعدی نباشیم!
***
حیف دیر شد. می خواستم خیلی درمورد کاریکاتور روزنامه ایران چیزی بگم ولی تنبلی و مشغله اجازه نداد تا در بحبوحه جریان اکسیر رو بنویسم. ولی تمام اون شلوغ بازی هایی که به وجود اومد به نظر من فقط دو دلیل داشت و فقط دو عده باعث به وجود اومدن اون مشکلات شدن.
اول کسانی که می خواستن از این فرصت استفاده کنن و به دولت نشون بدن که ارگان رسمی دولت خطا کرده و باید تاوان پس بده. یعنی به نوعی به مبارزه با دولت برخاستن تا حالی بکنن.
و دومین گروه هم ترک های ناسیونالیستی بودن که سالهاست یک هدف واحد رو دنبال می کنن و اون جدا شدن از ایران و نشستن در بغل ترکیه است. چون یه عده از ترک ها بی اندازه متمایل به ترکیه هستن و با کوچک ترین بهانه حاضرن ایران رو رها کنن. (رجوع شود به سفرنامه تبریز اکسیر که لینکش این بغله!)
در این بین هم یه عده مردم ساده، احساساتی شدن و دنبال این دو گروه راه افتادن. به همین راحتی یه کاریکاتور لوس و بی مزه تبدیل شد به یه بحران سیاسی. ناگفته نماند که بنده هم یه رگ ترکی دارم، پس لطفا به ترک های محترم برنخوره!
کاریکاتور روزنامه ایران جمعه- ۱
کاریکاتور روزنامه ایران جمعه- ۲
کاریکاتور روزنامه ایران جمعه- ۳
و بیانه ی پوپک صابری (فرزند گل آقا) درباره این قضیه.
***
پیشاپیش فرارسیدن جام جهانی و تبدیل شدن تیم ایران به یک سبد گل را به همه هم میهنان عزیز تبریک گفته و برای تمامی علاقمندان به فوتبال صبر جزیل و اجر جمیل آرزومندیم. با امید به روزی که سایه ی شوم «علی دایی» از روی تیم ملی برچیده شود...!
***
تعطیلی های بین هفته علاوه بر یک ساعت خواب اضافه در صبح، مزیت دیگه ای که دارن اینه که بهترین فرصت برای فیلم دیدن رو به بنده عطا می کنن. توی این چند روز خودم رو خفه کردم با دیدن فیلم های:
رمز داوینچی، که خیلی خوب و حتا بهتر از کتابش دراومده،
طبقه چهارم، که دوبله شده از کلوپ گرفتیم و با دیدنش کلی دلهره خوردیم،
زندگی و مرگ پیتر سلرز، که خیلی بی رحمانه به اون مرحوم تاخته و خرابش کرده بود،
گارفیلد، که خیلی باحال بود،
عروس مرده، که خیلی فلسفی و آموزنده بود،
روبات ها، که معرکه بود،
و والاس و گرومیت؛ نفرین خرگوشی، که خیلی قشنگ بود.
***
صبح های جمعه برنامه رادیویی جمعه ایرانی رو از دست ندین. بهترین برنامه رادیویی که تا حالا از رادیو شنیدم. از ما گفتن بود!
***
آگهی بازرگانی:
با یکی از تکنولوژی های روز دنیا آشنا بشین: دستگاه موی دماغ تراش! همیشه من با موهای دماغم مشکل داشتم و واقعا برام «موی دماغ شده بودن» تا اینکه بابام یکی از این دستگاه ها از مغازه آورد و به این ناراحتی چندین ساله ی من پایان داد! بدون درد و ناراحی، موهای دماغ خود را بتراشید، فقط با دو هزار و هفتصد تومان! عرضه در کلیه فروشگاه های لوازم آرایشی معتبر!
***
لینکستان هم به زودی در این هفته با هزاران لینک جالب و جدید به روز خواهد شد، منتظر باشین.
***
یه ضرب المثل هست که می گه: یه خر بوست کنه، بهتره تا یه بوس خرت کنه! ولی حالا با دیدن این تابلو فرش که در نمایشگاه فرش مشهد به نمایش دراومده بود، مزه ی اینکه «تو یه خر رو بوس کنی» هم میاد دستتون!

***
همینا دیگه. خوش باشین و التماس دعا. تبریک و کادوی تولد من هم فراموش نشه!

 

لینکستان .::. .::. Admin .::. 2:25 PM