::‌اکسير::‌Exir::اکسیر::

Exir Weblog :: وبلاگ اکسیر ::

Wednesday, December 13, 2006

سلام. مخلصم. دیدین زود اومدم این دفعه؟!
با اینکه تعداد ویزیتورهای اکسیر کم نشده ولی تعداد کامنت ها افتضاح شده. چرا؟ یا شما تنبل شدین یا کنتور خرابه یا هر دو؟!
بالاخره لینکستان درست شد. برین بگردین و حال کنین.
برای نوشتن سفرنامه شیراز، با یک نوآوری، نوشته ها رو با عکس هام گذاشتم تو سایت. ایشالا صبح همین شنبه می تونین هم مطلبم رو بخونین و هم عکس ها رو تماشا کنین.
***
دفعه پیش حدیث قدسی ننوشتم یکی از خواننده ها سراغش رو گرفته بود. همین که فقط یک نفر دنبال این چیزایی باشه که من می نویسم، دنیاها برام ارزش داره. مخصوصا احادیث قدسی که خودم خیلی دوست شون دارم و فکر می کنم کمتر جایی منتشر می شن. این هم حدیث این سری:
خداوند به داوود پیامبر (علیه السلام) وحی فرمود:
به بندگانم بگو که من شما را نیافریدم که سودی برم، آفریدم که سود برید.
***
یک چیز خیلی جالب! هفته نامه همشهری جوان تو آخرین شماره اش یه پرونده باز کرده از کارتون هایی که تو بچگی هامون می دیدیم. یه سی دی هم داده که شامل موسیقی و عکس های اکثر کارتون هاست. تو قسمت کارتون بابا لنگ دراز یا همون جودی ابوت، یه سری از عکس های جودی ابوت رو از تو گالری اکسیران برداشته! حتا اون لینک زیرش و اسم فایل رو هم عوض نکردن. یکی از بچه ها به نام علیرضا از مشهد این خبر رو بهم داد. کلی حال کردم. دستش درد نکنه!
***
یکی از مراسمی که وابسته به مراسم عروسیه و من خیلی ازش خوشم اومده، پا تخت هست! آخه نمی دونین تو پا تخت مون چه کادوهایی گیرمون اومد! کلی کیف کردیم! با کیمیا قرار گذاشتیم که از سال دیگه به جای سالگرد ازدواج، سالگرد پاتخت برگزار کنیم و هر سال همه ی فامیل رو دعوت کنیم تا باز هم خجالت مون بدن!
***
تو کارگاه بودم و بین استراحت داشتم خطبه های نماز جمعه قم رو می دیدم، یه دفعه حواسم جمع شد به حرف های امام جمعه، می گفت: پدرهایی که پسر دم بخت دارین، چرا پول هاتون رو جمع می کنین. اگر پسرتون پول نداره بدین بهش تا ازدواج کنه. به پسرهاتون کمک کنین تا زندگی مشترک شروع کنن. دختر خانم هایی که خواستگار دارین ولی منتظرین تا خواستگاری که کار و پول داره بیاد براتون، چه اشکالی داره حالا که شما کار دارین، با یه پسر بیکار ازدواج کنین و خرج زندگی رو شما بدین. ایشالا آقا پسر هم کم کم کار پیدا می کنه. اصلا شماها کار پسرها رو گرفتین و پسرها الان بیکارن. کاش دولت هم به جای دادن وام، یه حقوق به بیکارهایی که می خوان ازدواج کنن بده تا بتونن زندگی مشترک شروع کنن...
خدا شاهده، اگر دروغ گفته باشم!
***
این رو گوش بدین. قدیمیه ولی خیلی ازش خوشم میاد:
یارو می ره پمپ بنزین، بنزین می زنه. به مسولش می گه آقا چند شد. می گه ۳۰۰ تومن. یارو جا می خوره، می ره جلو یواشکی می پرسه: شاه برگشته؟ کارگره هم یواشکی می گه: نه، شما گازوییل زدین!
***
احسنت به حسین رضازاده. خدا پدر و مادرش رو بیامرزه که اقلا هست تا دل مردم رو شاد کنه. وگرنه بقیه ورزشکارها که ...! البته اگه رضازاده ترک نبود و غیرت نداشت، مثل بقیه گند می زد ولی خداییش ترک بودن و تعصب داشتنش باعث میشه که هنوز بدرخشه. خدا حفظش کنه و مغرور نشه ایشالا. فقط اگه لطف کنه و لباس گشادتره بپوشه تا وقت خم شدن و زور زدن صحنه نداشته باشه و بدآموزی نکنه خیلی ازش متشکر می شیم! برای خودش هم خوبه و آبروی خودش هم حفظ می شه چون دیگه مردم نمی گن با اون هیکل، این چه...!
***
در ضمن، این که می گن فیلم خصوصی بهنوش بختیاری هم اومده، دروغ و شایعه است، گول نخورین!
***
با سخنگوی جبهه اصلاحات در خراسان حرف می زدم (آقای ناصر آملی) می گفت که برای انتخابات خبرگان در خراسان مجبوریم به آقای واعظ طبسی و هاشمی شاهرودی رای بدیم تا بقیه رای نیارن.
برای شورای شهر هم که اصلاحات لیست داده. آخرین نفر لیست هم یکی از بچه های خودمونه که تو جبهه مشارکت بود و تو انتخابات قبلی کلی با هم بودیم. آقای «نوید سهامی». پس اگه اهل این حرف ها هستین و هنوز برای این حرف ها «تره» خرد می کنید، به همین لیست رای بدین! اطلاعات تکمیلی در شهر فردا.
***
تو کالج دانشگاه فردوسی برای فوتوشاپ یه استاد معرکه داشتیم که کارش خیلی درست بود. زمان انتخابات ریاست جمهوری شد مسول تبلیغات احمدی نژاد در خراسان. بعد از انتخابات هم رفت تو شهرداری و یه کاره ای شد. این آقا امسال از لیست «رایحه خوش خدمت» که همون طرفدارهای احمدی نژاد هستن کاندیدا شده. سید عبدالله ارجایی شیرازی. از نظر اخلاقی و رفتاری، آدم واقعا خوب و درستیه. حیف که به شدت راسته و طرفدار دولت، وگرنه صد در صد بهش رای می دادم، چون انسان فوق العاده ایه.
***
اگه ازدواج نکرده بودم و هنوز مجرد بودم، شک نکنین که فقط یک اسم تو برگه رای انتخابات شوراها می نوشتم، گلناز زراعت دوست! (پوستر هاش رو دیدن؟!)
فکر کنم همه مردم شهر کاندیدا شدن. از دوستام که هفت هشت نفر کاندیدا شدن. فقط جای شیر علی قصاب و یخنعلی بقال و نوروز سبیل و سیکنه سلطون خالیه!
***
ولی خداییش کلی حال می کنم و در ضمنش حالم هم به هم می خوره از این دورغ های شاخداری که باز کاندیداها دارن می گن. یارو می گه به من رای بدین تا دست غارتگر بیت المال رو کوتاه کنم! عزیز من، شوراها کارش نظافت شهره، خیلی که فعال باشه می تونه یه فکری هم برای ترافیک بکنه، چه به این کارا؟!
***
طفلک ناصر عبداللهی. فکر کنم از بس دود استنشاق کرد به این حال و روز افتاد! خدا به ۵ تا بچه اش رحم کنه...!
***
دقت کردین مهران مدیری چقدر تابلو خواسته ادای خان مظفر تو هزار دستان با بازی عزت الله انتظامی رو بیاره؟ اون حیف نون هم که کپی «دابی» تو هری پاتر از کار در اومده. نادر سلیمانی هم که مثلا می خواد شیرازی حرف بزنه ولی کرمانی میشه! شقایق دهقان هم که همون سحرنازه و ... بازم خوبه که یک کم می خندیم. خدا کنه فقط صحنه های چیزی خوردن مهران مدیری رو نشون ندن که از بس دهنش صدا میده و زشت غذا می خوره، حالم به هم می خوره. من همیشه با چیزی خوردن مدیری مشکل داشتم!
***
یک چیز دیگه: فکر می کنین آقای مهران مدیری برای اون عکسی که با چای عرفان انداخت چقدر پول گیرش اومد؟ حدس بزنین... نه بابا! هشتصد میلیون تومان! تازه تمام کارهای تبلیغات چای عرفان رو هم به عهده گرفته. اگه گفتین برای این کار چقدر گرفته؟ بیخیال، اصلا حدس هم نمی تونین بزنین. یک میلیارد و سیصد میلیون تومان! یعنی سر جمع مهران مدیری برای تبلیغ چای عرفان دو میلیارد و صد میلیون تومان پول گیرش اومده!
ولی جون به جونش کنن وقت غذا خوردن از بس دهنش صدا میده، گوش تنم آب میشه. معلومه اصل و نصب نداره.
***
با اینکه از زمستون و سرما متنفرم ولی حال می کنم وقتی حسابی خودم رو می پوشونم تا یخ نزنم و تو کوچه مردم من رو می بینن که چقدر بی کلاس شدم، با خودشون می گن این جواده کیه با این قیافه اش! از جواد بودن تو زمستون اصلا ناراحت نمی شم چون به قول مادر بزرگ مرحومم: زمستون یه چشمش کوره و نباید سرما رو با نزاکت خورد! سردته؟ خودتو بپوشون! نه به اینکه تو پاییز چکمه و بوت و پوتین و... پات می کردی، نه به اینکه حالا با یک لا مانتو یا کاپشن مثل بید می لرزی!
***
خدا پدر و مادر بنان، محمد نوری، یانی و... رو بیامرزه که موقع انتخابات و برای کشوندن مردم پای صندوق ها، رادیو و تلویزیون یاد «ای ایران» و یار دبستانی و بقیه آهنگ های ملی و مهیج این اساتید می افتن! تلویزیون هم هی پسرهای گیس بلند با ریش های عجیب و غریب و دخترهایی که داره روسری هاشون می افته رو نشون میده تا مردم رو تحریک و تهییج به رای دادن کنه!
***
اگه بازی های آسیایی دوحه- قطر هیچ فایده ای برای ما نداشته باشه، این فایده رو برای کشورهای عربی و شیخ نشین های خلیج فارس داشت که تا تونستن ایران رو تحقیر کردن و به ایرانی ها توهین کردن. از حق کشی ها گرفته تا اینکه به ایران می گن: الجمهوریه العربیه الایران! (مرده شور همه شون رو ببره. حالم از این عرب های ملخ خور که حالا دارن می شن سرور ما، به هم می خوره...)
***
«کی با سیما ور رفته؟ سیما رو کی تیکه پاره کرده؟...» جملاتی از یک سریال تلویزیونی هفته پیش! باور کنین!
***
می گن به علت استقبال مردم از فیلم های خصوصی بازیگران، فیلم ختنه سوران شوکت هم به صورت سیاه و سفید وارد بازار شده!
***
وقتی که دین بازیچه دست یک مشت بی دین و سودجو می شود. واقعا باید گریه کرد...

***
هیچی دیگه. خوش باشین و التماس دعا.

 

لینکستان .::. .::. Admin .::. 11:55 PM