::‌اکسير::‌Exir::اکسیر::

Exir Weblog :: وبلاگ اکسیر ::

Thursday, January 11, 2007

سلام. خوبین؟ خوبیم.
نمی دونم چرا هر کاری کردم تا قبل از عید غدیر خدمت برسم و تبریک بگم، نشد. حیف شد. ولی حالا که میشه تبریک گفت، نمیشه؟!
نمی دونم تو بقیه شهرها هم مثل مشهد این رسم هست یا نه، تو شیراز که نیست. که روز عید غدیر همه میرن خونه سیدهای دوست و فامیل و آشنا و عید رو تبریک می گن. سیدها هم مثل عید نوروز به همه عیدی می دن. تو مشهد این رسم رو خیلی جدی می گیرن. بعد از عید نوروز، عید غدیر مهم ترین عید اینجاست. رسمه که مردها صورت و سینه ی مردهای سید و خانومها هم صورت و سینه زن های سید رو ببوسن. می گن ثواب داره ولی من یه زمانی ترجیح می دادم که برعکس باشه! حالا که «غِلط می کنم» همچین چیزی رو دوست داشته باشم!
***
حدیث قدسی این دفعه هم مربوط میشه به عید غدیر و ولایت علی ابن ابیطالب (علیه السلام):
پیامبر (صلی الله علیه وآله) از جبرییل نقل کرده است و او از میکاییل و او از اسرافیل و او از لوح و قلم الهی نقل کرده است که خدای تبارک و تعالی می فرماید:
ولایت علی ابن ابیطالب، دژ من است. هر کس به این دژ درآید، از عذابم ایمن است. اگر مردمان، همه، بر ولایت علی گرد می آمدند، دوزخ را نمی آفریدم.
***
رفته بودیم خونه یکی از آشناها که سیده، چند تا دکتر هم نشسته بودن. ماهواره هم روشن بود و کانال های ایرانی داشتن دامبولی پخش می کردن. دو تا از این دکترها هم مثل مات و مبهوت ها نشسته بودن و اون اراجیف رو نگاه میکردن. جالب اینجا بود که با هم در موردشون بحث هم می کردن. یکی می گفت «هلن» خیلی خوش صدا و خوشگله و اون یکی می گفت نه «هنگامه» بهتره و...! با هم بحث می کردن! گفتم خاک بر سر ما (بهتون برنخوره، خاک بر سر خودم) که دکترهای مملکتم سر اینکه کدوم خواننده زن بهتره و بدتره با هم حرف می زنن و بحث می کنن... بعد خودم دوباره به این نتیجه رسیدم که هیچ وقت بالا بودن تحصیلات نشونه ی بالا بودن شعور و فهم نیست!
***
دیدین خاتمی هم مثل من از کشته شدن صدام خوشحال نشده بود؟ آیا این نشونه ی بی غیرتی و ضدیت با اسلام و بی دین بودنه؟ وای به حال اونهایی که از مرگ دیگران حتا دشمن هاشون خوشحال می شن...
***
بچه های مشهدی اگر پایه هستن برای قرار وبلاگی، اعلام کنن تا تو نمایشگاه IT هم رو ببینیم.
***
یه عده می گن ناصر عبداللهی بر اثر اینکه تو حمام افتاده و به کلیه هاش ضربه خورده، مرده. یه عده هم میگن که از وقتی رفته بود بندر عباس زندگی می کرد، سنی های اونجا به خاطر اینکه چند تا آهنگ در مدح امام ها خونده بود، باهاش لج شده بودن و ریختن زدنش که باعث شده بره تو کما و بمیره. به هر حال کسی نمی گه که به خاطر مصرف مواد مخدر مرده باشه.
این رو گفتم تا خدای نکرده به خاطر نوشته ی قبلی ام، به اون خدا بیامرز مدیون نباشم.
***
یه چیز جالب بگم؟ هفته پیش، از چهار شنبه تا شنبه، از ظهر تا شب آب منطقه ما قطع می شد! نصف مشهد این طوری بودن. تو زمستون! آدم چی باید بگه؟...!
***
می گن اون سرود تبلیغاتی و مسابقه ای که در باغ مظفر برای تبلیغ مصرف سوخت پخش شده بود، به خاطر اعتراض شرگت گاز در تکرار برنامه سانسور شده بود. حالا من ضبطش کردم. اگر امکاناتش رو گیر بیارم آپلود می کنم تا شما هم استفاده کنین!
***
چیکار می کنن رضا شفیع جم (قل مراد) و بهنوش بختیاری تو باغ مظفر! مخصوصا شفیع جم که محشر کرده. متخصص در ساختن تیپ های جدید. یک کمدین واقعیه که نمونه اش تو ایران نیست. دمش گرم!
***
گروه داداشم تو دانشگاه فردوسی دو شب اجرای برنامه موسیقی داشتن. یه شب ما هم رفتیم. اونجا هم فهمیدم که نسل جدید واقعا از ادب و آداب معاشرت دور شده. چه مسخره بازی هایی در آوردن قشر دانشجو، اون هم دانشجو های دانشگاه فردوسی! حتا یه عده که تهرانی بودن (تهرانی هایی که خودشون رو خدای کلاس و آداب معاشرت می دونن) از بس لات بازی درآوردن، جلسه رو به هم ریختن. وای به حال ما که اینها قراره آینده ساز هامون باشن... همینه که دکترهامون هم تو یه جمع عمومی و مهمونی درباره اینکه هلن بهتره یا هنگامه، بحث می کنن!
***
قرار بود جواب کامنت ها رو بدم، ولی دفعه قبل یکی کامنت گذاشته بود که جرات ندارم جوابش رو بدم! باشه دفعه دیگه!
***
دفعه پیش نوشته بودم که گویا چفیه هم وارد لباس های رسمی دولتمردان ما شده. ناشکری کردم، آقای رییس جمهور با لباس «تمام عربی» در انظار ظاهر شدن! مطمئن باشین که تا چند سال دیگه تو کتاب های درسی خودمن، خودمون به جای خلیج فارس می نویسن خلیج عربی!

***
خوش باشین و التماس دعای مخصوص

 

لینکستان .::. .::. Admin .::. 5:37 PM